salamat idea

هلث پرشیا

تهیه شده توسط تیم ایپرو

خلاصه طرح: تحقیقات بازار نشان می دهد که صنعت گردشگری پس از افت در دوران همه گیری کویید 19 رشد قابل توجهی داشته و حوزه تفریح و سلامت در ایران درحال گسترش روزافرون است. با این حال شرکت های گردشگری که بتوانند خدماتی جامع در هر دو حوزه ارایه کنند، بسیار کمیاب هستند. در حال حاضر چندین شرکت محدود فقط در یکی از حوزه ها (تفریحی یا سلامت) فعالیت دارند که مشابه چنین کسب و کاری در شیراز به عنوان قطب گردشگری وجود ندارد. با وجود امتیازات شهر شیراز به دلیل دربرداشتن مکان های تفریحی و بیمارستان ها و پزشکان ممتاز و توانایی کنترل امور به صورت استراتژیک، شرکت ما می تواند خدمات ممتازی را به گردشگران خارجی ارایه کند.

شرح کسب و کار

بیانیه ماموریت کسب و کار: توریسم درمانی اصطلاحی گسترده و فراگیر است که طیف وسیعی از فعالیت های متنوع را در بر میگیرد اما تعر یف تقریبا واحد آن به این صورت است که، به سفر کردن به کشورهای دیگر به قصد دریافت خدمات درمانی و سلامت را گردشگری درمانی یا همان گردشگری سلامت می گویند. این درمان میتواند دامنه ی وسیعی از خدمات درمانی و سلامت را در بر گیرد که رایج تر ین آن ها: مراقبت از دندان، جراحی زیبایی، پیوند عضو و درمان ناباروری است. آنچه واقعا ی یا توریسم را در مفهوم گردشگری سلامت قرار با همه ی این تفاسیر کلمه گردشگر میدهد این است که افراد اغلب پس از طی مراحل پزشکی در کشور خارجی اقامت می کنند. بنابرای ن می توانند با گشت و گذار، سفرهای یک روزه یا شرکت در سایر فعالیت های گردشگری سهم خود را به عنوان یک گردشگر در آن کشور به جا آورند. انگیزه های فردی برای انتخاب گردشگری سالمت به عنوان یک راه درمان می تواند بسیار متفاوت باشد. این انگیزه ها می توانند شامل کاهش هزینه ها ی درمان، اجتناب از زمان انتظار، بهبود کیفیت و یا دسترسی به درمان هایی که در کشور خود قانونی و در دسترس نیست، باشد. همچنین مدیکال توریسم از طریق روش ها ی مختلف بر صادرات و واردات سیستم های مختلف پزشکی و درمانی تاثیر می گذارد. در وهله اول ماموریت شرکت ما طراحی بستری برای معرفی خدمات پزشکی - تفریحی و ارائه مشاوره الزم به متقاضیان از طریق پلتفرم های اینترنتی می باشد و در وهله دوم پس از این که فرد تصمیم می گیرد برای در یافت خدمات پزشک ی درمانی به ایران سفر کند، شرکت ما تمام خدمات الزم برای تسهیل امور مسافرت و درمان او را انجام می دهد. کمک به اخذ ویزا، رزرو وقت درمان یا جراحی، رزرو هتل، ترانسفر از فرودگاه تا هتل یا بیمارستان، اعزام مترجم و راهنما و واسطه گری برای ارتباط بیمار با پزشک قبل و بعد از درمان از مهم ترین خدمات ارائه شده به گردشگران پزشکی توسط شرکت گردشگری ما می باشد.

اهداف

استفاده حداکثری از پتانسیل پزشکی شیراز برای گردشگران سلامت توسط شرکت ما

تبدیل به قطب برتر حوزه سالمت درایران

توسعه و پیشرفت در مسیر گردشگری تفریحی در افقی بلند مدت

تحقیقات و پتانسیل بازار

در سالهای اخیر، صنعت توریسم در ا یران برا ی جذب گردشگر سالمت و تفریحی رشد قابل توجهی را در پی گرفته است و در سال جاری، قرارداد های متعددی مبنی بر لغو رویداد میان چندین کشور به امضا رسیده است که خود این موضوع رونق چندانی به این صنعت خواهد داد. حال نگاهی به روند رشد تعداد گردشگران ورودی به ایران طی سال های اخیر می اندازیم:

salamat ideasalamat idea

طبق آمار منتشر شده از وزارت گردشگری و میراث فرهنگی، تعداد گردشگران ورود ی به ایران در سال 2۰22 میالد ی، 4.1 میلیون نفر بوده که نسبت به سال 2۰21 میلادی، 315 درصد رشد کرده است. در هشت ماه نخست سال 1402 حدود چهار میلیون و 400 هزار گردشگر ورودی داریم که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 48.5 درصد رشد داشته است. از طرفی دیگر ایران در حوزه سالمت در سال ،14۰1 پذیرای حدود 1 میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت بوده است از 164 ملیت مختلف و عموما کشور های همسایه طبق گفته معاون درمان وزارت بهداشت، میزان ارز آوری این تعداد توریست سالمت، برابر با 1 میلیارد دلار براورد شده است. همچنین اطلاعاتی از طرف شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) منتشر شده است که پیش بینی میکند تا سال 2۰33 سهم گردشگری در تولید ناخالصی ایران به رقم 919 هزار و 688 میلیارد تومان معادل 7.2 درصد از حجم کل اقتصاد ایران را شامل خواهد شد.

سرمایه مورد نیاز100 هزار دلار
حداقل سرمایه گذاری25 هزار دلار
برآورد زمان اجرای پروژه12 ماه (بعد از شروع پروژه)